İzleyiciler

21 Mart 2016 Pazartesi

HAMİLELİKTE ŞEKER YÜKLEMESİ

  Bu konuyu uzun zamandan beri yazmayı düşünüyordum ,kısmet bu zamanaymış.

  Hamileliğimin başından beri çevremdeki kişilerin sorduģu bir konuydu şeker yüklemesi.Tv'deki doktorların bir kısmının yaptırılması gerektiğini bir kısmının ise yaptırılmaması gerektiğini söylemesi hamilelerin ve çevresindekilerinin kafasını çok karıştırıyor.Benim de ilk başlarda kafamı karıştırıyordu.Fakat internetten bir çok araştırma yaptım ve bir zararının olmadığını ve ailesinde şeker olanların diğerlerine göre daha çok yaptırması gerektiğini öğrendim.Benim de babamda şeker olduğu için yaptırmaya karar verdim.
Tabi bu kararı verdim ama şeker çıkmayacağına da adım gibi eminim ☺.Çünkü tatlı seven ve yiyen biri deģilim.Veee... 50'lik şeker yüklemesini yaptırdım sonuçlar yüksek çıktı.Tabi ben şok!
Bir hafta diyet yaptım ve bir haftanın sonunda 100'lük yaptırdım,sonuç yine yüksek.Başımdan aşağı kaynar sular döküldü resmen.Hamileliğimin geri kalanını stresli günler bekliyordu.( bu konuyu ayrı bir yazıda deģineceğim).

  Sonuç olarak doğru bir karar vermişim.Bu işlemi yaptırmaya da bilirdim ve istenmiyen sonuçlar doğurabilirdi.Bu konu gerçekten çok önemli yaptırılmadığinda hem anne hem de çocuk için tehlikeli sonuçlar doğurabiliyor.



3 yorum:

Unknown dedi ki...

Şeker hastası olarak bu sıkıntıları hamileliğim boyunca yaşadım. Çok şükür bir sorun olmadı. Bazı uzmanlar zararlı diye yaptırtmıyor, bazıları da yaptırıyor.Hamilelikte böyle kararlar vermek zor ama tedbir almak ta çok önemli.Bütün hamileler bebeklerini sağlıklıca kucaklarına alsın inşallah. Sevgiler takipteyim. Bende beklerim...

sevdicann dedi ki...

Hamileyken böyle bir karar çatışması yaşamak kötü ya. Korkuyor insan bebeği icin. Ama iyiki yaptirmissin.

Unknown dedi ki...

Gerçekten çok zor.Her hamilenin yaşadığı bir kararsızlık.